Αρχική σελίδα » Προβολή νέων

Προβολή νέων

24.04.2013

Αποτίμηση Ημερίδας 20 Απριλίου 2013 « Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση: μύθος που μπορεί να γίνει πραγματικότητα;».

 

Με χαρά σας ανακοινώνουμε ότι η ημερίδα που διοργάνωσαν από κοινού ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Λειτουργών Κολλεγίου Αθηνών και η Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία το Σάββατο 20 Απριλίου 2013 (09:00-16:00), στο θέατρο Χωρέμη (Ψυχικό, campus Κολλεγίων Αθηνών και Ψυχικού, Μπενάκειο). Η ημερίδα είχε τίτλο:  « Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση: μύθος που μπορεί να γίνει πραγματικότητα;».

 Σκοπός της ημερίδας ήταν να προσεγγιστεί το θεωρητικό πλαίσιο της Αξιολόγησης στην Εκπαίδευση και να παρουσιαστούν προσπάθειες υλοποίησής της.

 Στην ημερίδα παρευρέθησαν πανεπιστημιακοί με ακαδημαϊκά - ερευνητικά ενδιαφέροντα συναφή με το θέμα της ημερίδας και εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.), του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (Ε.ΣΥ.Π.), του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Σ.Π.Δ.Ε.), του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α., του Οργανισμού Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (Ο.ΕΠ.ΕΚ.), της Επιτροπής που συγκροτήθηκε στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. για την κατάθεση πρότασης για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και του έργου του εκπαιδευτικού, της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων (Π.Ε.Σ.Σ.), της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (Δ.Ο.Ε.), της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.), της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.) και του Συνδέσμου Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων (Σ.Ι.Ε.Ι.Ε.).

Χαιρετισμούς απεύθυναν ο Αντιπρύτανης & Πρόεδρος της ΜΟ.ΔΙ.Π ΕΚΠΑ καθηγητής κ. Αστέριος Δουκουδάκης καθώς και ο κύριος Ι. Μπασλής (Συνταξιούχος Ιδιωτικός Εκπαιδευτικός, Κολλέγιον Αθηνών- Νέα Γενιά Ζηρίδη).

Η ημερίδα χωρίστηκε σε τέσσερεις συνεδρίες.

 

Η πρώτη συνεδρία αφορούσε το σχέδιο προεδρικού Διατάγματος:  «Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης». Πραγματοποίησε εισήγηση  ο κ. Α. Χρηστίδης με εμπειρία στο Ινστιτούτο Εργασίας Γ.Σ.Ε.Ε.- Ο.Ι.Ε.Λ.Ε. ο οποίος περιέγραψε με συντομία το Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση, θέτοντας παράλληλα αρκετές ανησυχίες για κάποια σημεία που φαίνεται να έχουν διαφορετικούς τρόπους ερμηνείας. Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο κ. Π. Χαράμης  από το Κέντρο Εκπαιδευτικών Μελετών και Τεκμηρίωσης (Κ.Ε.ΜΕ.ΤΕ) της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.) που παρουσίασε κάποιες θεατές αλλά και αθέατες όψεις του νέου θεσμικού πλαισίου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Από το Προεδρείο συντόνιζαν ο κ. Δουκουδάκης και ο  κ. Μπασλής οι οποίοι στο τέλος της πρώτης συνεδρίας ενθάρρυναν σε μεγάλο βαθμό την υποβολή ερωτήσεων από το κοινό.

 

Η δεύτερη συνεδρία αφορούσε την αξιολόγηση στην εκπαιδευτική πράξη. Πραγματοποίησε εισήγηση η κα Ε. Κολέζα η οποία αξιοποιώντας τις γνώσεις και την εμπειρία της ως Διευθύντρια του Εργαστηρίου Έρευνας στη διδασκαλία των Μαθηματικών, του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πάτρας, εστιάστηκε περισσότερο στην αναζήτηση «μέτρου» σε όλο αυτό το εγχείρημα που ονομάζεται αξιολόγηση στην εκπαίδευση αναφέροντας πολλά διλλήματα και σημεία που πυροδοτούν περεταίρω συζητήσεις.

Στη συνέχεια ο κ. Β. Μπόκολας (Ιδιωτικός Εκπαιδευτικός, Δημοτικό Κολλεγίου Ψυχικού, Α.Σ.ΠΑΙ.ΤΕ) μαζί με τον κ. Ε. Κρίκα (Ιδιωτικός Εκπαιδευτικός, Επιστημονικός Συνεργάτης της ΜΟ.ΔΙ.Π ΕΚΠΑ) αναφέρθηκαν στο ρόλο που διαδραματίζουν τα media στην αξιολόγηση στην εκπαίδευση, σχολιάζοντας ότι η αξιολόγηση πλέον μεταβαίνει σε μία νέα εποχή μέσα από τη χρήση της τεχνολογίας.

Έπειτα, η κα Χ. Αγγελάκη, (Αρχιτέκτων Εσωτερικών Χώρων, Design & Structures, MDes University of Endinburgh), επικεντρώθηκε στη σημασία που έχει για την αξιολόγηση της σύγχρονης εκπαίδευσης η αξιολόγηση της έννοιας του χώρου, τονίζοντας τη συσχέτιση που υπάρχει μεταξύ της κοινωνικής εξέλιξης και του διδακτικού αποτελέσματος.

Ακολούθησε η ομιλία του κου Δ. Παπαχρήστου (Υποψήφιου Διδάκτορος Πανεπιστημίου Αιγαίου , Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών) και του κου Ν. Νικητάκου (Καθηγητή Πανεπιστημίου Αιγαίου, Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών) που αφορούσε το πώς η χρήση νέων μεθόδων και εργαλείων των Νευροεπιστημών βοηθούν στην αξιολόγηση της ικανοποίησης του χρήστη συστημάτων ηλεκτρονικής μάθησης.

Στη συνέχεια η κα Κ. Τσιτουρίδου (Εκπαιδευτικός, ΙΤΥΕ «Διόφαντος», MSc. Joseph Fourier University- Grenoble), η κα Α. Βασιλείου  (Μεταπτ. Φοιτήτρια , Εκπαίδευση Ενηλίκων , ΕΑΠ) και η κα Δ. Αθανασοπούλου (Φιλόλογος , Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων) πραγματοποίησαν παρουσίαση σχετικά με την εκπαίδευση ενηλίκων, εξηγώντας γιατί είναι σημαντική, γιατί πρέπει να αξιολογείται και πώς μπορεί να σχεδιαστεί και να οργανωθεί σωστά μέσα από ένα ποιοτικό πρόγραμμα. Σχολίασαν εκτενώς την εξ’αποστάσεως εκπαίδευση ενηλίκων και τα κριτήρια αξιολόγησης αυτής.

Τέλος, ο κ. Σ. Κουγέας (Ιδιωτικός Εκπαιδευτικός, γυμνάσιο Κολλεγίου Αθηνών) αναφέρθηκε στη σχολική αξιολόγηση από το παρελθόν μέχρι σήμερα θέτοντας καίρια ερωτήματα που προβληματίζουν όπως το αν η αξιολόγηση τελικά αφορά την ικανότητα ή ανικανότητα των μαθητών.

 Από το Προεδρείο συντόνιζαν ο κ. Κ. Μπουρλετίδης και ο κ. Μπασλής οι οποίοι στο τέλος της δεύτερης συνεδρίας έδωσαν το περιθώριο για ερωτήσεις σεβόμενοι ωστόσο τους χρονικούς περιορισμούς.

Η τρίτη συνεδρία ήταν αφιερωμένη στην παρουσίαση των εμπειριών από την αξιολόγηση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και η Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου πραγματοποίησαν εισηγήσεις σχετικά με την αξιολόγηση στα Ιδρύματα αυτά.

Συγκεκριμένα ο κ. Κ. Μπουρλετίδης ως ο γενικός Συντονιστής της ΜΟ.ΔΙ.Π ΕΚΠΑ με τίτλο ομιλίας: « Η Εξωτερική αξιολόγηση: ο Μύθος που έγινε πραγματικότητα και η πραγματικότητα που γίνεται μύθος», εξήγησε πώς μέσα από την υιοθέτηση ενός μοντέλου διοίκησης ολικής ποιότητας που εφαρμόζεται σε άλλους οργανισμούς ιδιωτικούς, οδηγούμαστε στην ανάγκη διασφάλισης ποιότητας και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τονίζοντας την ανάγκη σύγκλισης του μοντέλου αυτού με την πανεπιστημιακή κουλτούρα.     Εν συνεχεία περιέγραψε συνοπτικά τον κύκλο της αξιολόγησης στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και παρουσίασε βασικά ευρήματα από όλες τις Εκθέσεις Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης Τμημάτων σχολιάζοντας παράλληλα όπου κρινόταν αναγκαίο. Τέλος ανέφερε προτάσεις βελτίωσης τόσο για τα προγράμματα σπουδών, για το διδακτικό αλλά και ερευνητικό έργο καθώς και για άλλες υπηρεσίες του Ιδρύματος.

 

Μετά το πέρας της εισήγησης του κου Μπουρλετίδη το λόγο πήρε η κα Κ. Φουντή, που ως Υπεύθυνη Διοικητικής Υποστήριξης της ΜΟΔΙΠ ΕΚΠΑ αναφέρθηκε στον τρόπο που οργανώθηκε η Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών αλλά και στις βασικές δράσεις της έως τότε παραθέτοντας παράλληλα πλούσιο φωτογραφικό υλικό.

 

Τέλος ο κ. Μ. Ξένος εκπροσωπώντας την Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας του Ε.Α.Π. ως Διευθυντής της Μονάδας Εσωτερικής Αξιολόγησης και Επιμόρφωσης αλλά και ως Υπεύθυνος της ΜΟΔΙΠ, περιέγραψε την αξιολόγηση στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο από το 2000 έως σήμερα.

 

Από το Προεδρείο συντόνιζαν η κα Δ. Σουγιούλ και ο κ. Ε. Κρίκας οι οποίοι στο τέλος της δεύτερης συνεδρίας έδωσαν το περιθώριο για ερωτήσεις και ανταλλαγές απόψεων.

 

Η τέταρτη συνεδρία αφορούσε την ποιότητα στην εκπαίδευση , με πρώτο ομιλητή τον κ. Δ. Μπουρλετίδη (Υπεύθυνος Διαχείρισης Ποιότητας- Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών ΕΚΠΑ) ο οποίος αφού ανέλυσε κάποιες βασικές έννοιες που αφορούν στην ποιότητα , παρουσίασε συγκεκριμένες θεωρητικές προσεγγίσεις για τη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας που παρουσιάζουν ενδιαφέρον. Στη συνέχεια μιλώντας για την ποιότητα στην εκπαίδευση , εξήγησε τι σημαίνει σύστημα ποιότητας, παρουσίασε το Διεθνές Πρότυπο ISO : 9001:2008 για τη Διαχείριση Ποιότητας και το πώς αυτό μπορεί να εφαρμοστεί σε έναν εκπαιδευτικό οργανισμό.

Ακολούθησε η ομιλία του κυρίου Ν. Παϊζη (Ιδιωτικός Εκπαιδευτικός, Α’ Αντιπρόεδρος Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος, Ερευνητής του Κέντρου ανάπτυξης Εκπαιδευτικής πολιτικής της Γ.Σ.Ε.Ε.) που τόνισε ότι η ποιότητα στην εκπαίδευση πρέπει και να ορίζεται και να διασφαλίζεται. Από το Προεδρείο συντόνιζαν ο κ. Α. Μουτζούρης και ο κ. Β. Μπόκολας οι οποίοι στο τέλος της δεύτερης συνεδρίας έδωσαν το περιθώριο για ερωτήσεις και ανταλλαγές απόψεων.

 

 

Μετά το πέρας των συνεδριών ακολούθησε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με θέμα: «Αξιολόγηση στην εκπαίδευση: κοινωνική αναγκαιότητα ή εφεύρημα των καιρών;». Ο  κ. Σ. Τσιτσώνης συντόνιζε τους συμμετέχοντες σε αυτήν (κ. Α Βέρδης- λέκτορας Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης, Τμήμα Φιλοσοφίας, παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, κ. Δ. Καλογιάννης- Σύλλογος Καθηγητών Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, κ. Κ. Μπουρλετίδης – Γενικός Συντονιστής ΜΟΔΙΠ ΕΚΠΑ, κ. Α. Μωρίκης – Ιδιωτικός Εκπαιδευτικός Λύκειο Κολλεγίου Αθηνών, κ. Αλ. Παπαδημητρίου- Σύλλογος Γονέων Κολλεγίου Αθηνών). 

 Με την ολοκλήρωση της συζήτησης ο κ. Ε. Κρίκας σε συνεργασία με τον κ. Α Ψαλίδα έκαναν προσπάθεια να παρουσιάσουν μία σύνθεση όλων αυτών που είχαν παρουσιαστεί στις τέσσερεις συνεδρίες η οποία στέφθηκε με επιτυχία.

Τον χαιρετισμό για την λήξη της ημερίδας απεύθυνε ο κ. Δ. Μπερτσιμάς (Πρόεδρος του Συμβουλίου Ιδρύματος του ΕΚΠΑ και Καθηγητής Επιχειρησιακής  Έρευνας του Πανεπιστημίου Μ.Ι.Τ., ΗΠΑ ) επικοινωνώντας μέσω τηλεδιάσκεψης.

 

Η ημερίδα απέσπασε πολύ θετικά σχόλια τόσο από όλους τους εισηγητές αλλά και από τους παρευρισκόμενους καθώς παρουσιάστηκε μια μεγάλη ποικιλία από καίρια θέματα γύρω από την αξιολόγηση, ανταλλάχτηκαν απόψεις, αναφέρθηκαν προβληματισμοί και γενικότερα υπήρξε μία γόνιμη και εποικοδομητική συζήτηση γύρω από όλα τα προαναφερθέντα δημιουργώντας σε όλους την επιθυμία για την οργάνωση παρόμοιων εκδηλώσεων και μελλοντικά.

 

Οι παρουσιάσεις όλων των εισηγητών είναι αναρτημένες στον ιστολόγιο:

https://sites.google.com/site/athenscollegeselka/Home/emerida-gia-ten-axiologese του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Λειτουργών Κολλεγίου Αθηνών καθώς και στην ιστοσελίδα της Μονάδας Διασφάλισης Ποιότητας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών : www.uoa.gr

 

Στο τέλος της Ημερίδας δόθηκαν βεβαιώσεις συμμετοχής προς όλους τους συμμετέχοντες και βεβαιώσεις πραγματοποίησης ομιλίας στους εισηγητές.

Φωτογραφία από την Ημερίδα